maanantai 24. lokakuuta 2016

MÄ TEIN SEN, NIMITTÄIN ALANVAIHDOKSEN

IMG_6966
IMG_6946
IMG_6960
IMG_6938
En voi uskoa, että mä sain yhden pitkäaikaisen tavoitteeni tehtyä, kun sain kuulla päässeeni kaupan alalle töihin! Pitkäaikaisimmat ja tarkkasilmäisimmät lukijat onkin varmaan lukeneet, että oon jo kauan halunnut vaihtaa alaa lasten kanssa työskentelemisestä kaupalliselle alalle. Aiemmin en oo hakenut niihin töihin pienen tuntimäärän vuoksi, mutta nyt opiskellessa hain ensimmäistä kertaa, kun halusin nimenomaan olla pienillä tunnilla töissä. Meiän viereiseen kauppaan ei etitty työntekijää, mutta halusin sinne silti töihin ja päätin koittaa onneani avoimella työhakemuksella. Vein sen sinne muutama viikko sitten ja kun sieltä ei kuulunut mitään, niin ajattelin sen olevan tällä selvä. En oo koskaan aiemmin vienyt avointa työhakemusta kasvotusten, jos netissä ei oo ollut työpaikkailmoitusta, mut päätin koittaa onneani nyt. Kuitenkin mulle soitettiin ja pyydettiin käymään: sillä seurauksella, että mut työllistettiin! Meiän kotoota on mun työpaikalle minuutin matka, kun ennen mun työmatkoihin on mennyt kaksikin tuntia yhteen suntaan. Oon ihan mielettömän iloinen ja ylpeä, sillä mä toteutin yhden mun pitkäaikaisen tavoitteeni. 

Mä tykkäsin tosi paljon olla lasten kanssa töissä, mut koin, että sen palkkaus oli aika alakanttiin.  Alaa vaihtaessa mun tuntipalkka nousee muutamalla eurolla, vuoden päästä vielä enemmän. Lisäksi en saanut enää töissä tarpeeksi haasteita, vaan halusin päästä työpaikkaan, jossa opin uusia taitoja. Toki jatkan vielä toistaiseksi lasten parissa, mutta tästä lähtien voin valikoida töistä ne kivoimmat itelleni, kun jokaista työkeikkaa ei ole enää pakko ottaa. Ennen otin jokaisen työn, sillä halusin saada mahdollisimman paljon rahaa, vaikka vastassa olisi ollut vähän epämiellyttävämpi perhe. Nyt tuntuukin niin vapauttavalta, kun voin vastaanottaa just ne työt, jotka haluankin. Ja kaikenlisäksi toimia kaupan alalla töissä, niinkuin oon haaveillut! Mulla ei oo mitään ennaltasovittua määrää viikkotunteja, mut tähän mennessä oon ollut joka viikko noin 20 tuntia töissä koulujen ohella. 

Huh, niin se elämä vaan yllättää...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)