maanantai 20. maaliskuuta 2017

ALUSVAATENATSI

IMG_0782
IMG_0891
Kello on puoli kaksitoista yöllä, mutten voinut olla kirjoittamatta maanantaipostausta, vaikka päivä onkin ollut pitkä ja kiireinen. Aloitetaan hyvin pinnallisesta aiheesta, nimittäin alusvaatteista vaatteiden alla. Harvoin mä käsittelen näin pinnallisia aiheita, mutta tää on yksi harvoista sellaisista aiheista, josta mulla riittää sanottavaa. Mä oon kunnon alusvaatenatsi ja mun mielestä alusvaatteet ei saa näkyä vaatteiden alta. Rintsikoiden olkaimien näkyminen on mun mielestä pukeutumisen hirvein perisynti, jonka voi ikinä tehdä. Tai no selvä, hirvein näky on pikkuhousurajat, joka on ollut mun pahin painajaiseni heti seiskaluokan jälkeen. Mulla on kaappi täynnä olkaimettomia alusvaatteita, braletteja tiettyjen paitojen alle, saumattomia versioita rajojen välttämiseksi, kanafileitä, kangas"tarroja" rintojen päälle mutta myös kumisia nännisuojia - ihan vaan siksi, ettei mun alusvaatteet koskaan näkyisi. Tän paidan kanssa mä koin kuitenkin ongelmaksi, että ilman rintsikoita en voinut olla, sillä ulkona oli viis astetta pakkasta ja olisin saanut kylmähalvauksen :-D Kanafileet näytti typeriltä, braletit ei sopineet pallokuvioihin yhteen, nännisuojat sai koko huomion kiinnittymään just rintojen kohdalle ja ne sai ne näyttämään pitkulaisilta (jota ne ei todellakaan ole!!) ja bandeautopit koin teinimäiseksi. Niin ja tavallisia rintsikoita en missään nimessä halunnut laittaa. Siispä jouduin laittamaan ihonväriset olkaimettomat rintsikat, jotka olemassaolollaan viestittää mulle, etten olisi kattonut peiliin ennen asun pukemista.

IMG_0877
IMG_0821
IMG_0829
Koen vääränlaisten alusvaatteiden käytön todella halvannäköiseksi ja epätyylikkääksi, mikä pilaa upeankin asun. En tiedä miksi oon näin pakkomielteinen asiasta, mutta esimerkiksi tässä asussa mun huomio kiinnittyi heti rintsikoihin sekä hameen takaosaan, jossa on rajat! Mutta ne rajat ei oo hameessa alusvaatteista, vaan ohuiden sukkisten saumoja. Se ärsyttää mua, kun tulee heti tunne, että joku luulee mua oikeesti niin mauttomaksi, että oisin tahallani laittanut epäsopivat alusvaatteet hameen alle. Tekisi mieli kailottaa jokaiselle ohikulkijalle ja kertoa, että rajat tulee sukkiksista, eikä siitä mistä luulisi. Mä koin kunnon herätyksen seiskaluokalla, jolloin uudistin kaikki alusvaatteet vaihtamalla kaikki sellaisiksi, ettei niitä huomaa vaatteiden alla. Nykyään en voisi kuvitellakaan, että pukisin jalkaani "tavalliset alushousut", joita mulla ei oo ollut enää ton päivän jälkeen. Muistan, kun ala-asteella kaikkien saadessa ekoja rintsikoita, oli "pakko" käyttää niitä mahdollisimman näyttävästi, jotta kaikki huomaisi aikuistumisen. En tiedä kuinka moni muistaa tän ajanjakson, mutta mä ainakin muistan hyvin selkeesti, kun luokan jokainen tyttö oli innoissaan rintojensa kasvusta. Tästä mulle on jäänyt vahvat vibat ja aina nähdessä epäsopivat rintsikat jonkun nätin topin kanssa esimerkiksi baarissa, mulle tulee mieleen toi ala-asteen rintsikoiden korostamisen tarpeellisuus. Rupeen väistämättä miettimään, että jos noikin olisi vaihtanut olkaimettomiin, niin asu olisi ollut upea, kun nyt se on vaan tosi mauton.

IMG_0823
IMG_0840
Tiedän, että hyvin monilla on vaan yhdet rintsikat, eikä heitä edes kiinnosta se, näkyykö alusvaatteista epäimartelevat rajat vai ei. Tää on sellanen asia, joka jakaa ihmiset hyvin pitkälti kahteen osaan: toisia kiinnostaa mukavuus, toisia puolestaan ulkonäkö. Mä en oo kylläkään silti ikinä kokenut stringejä tai olkaimettomia rintsikoita epämukaviksi, toisinkuin joidenkin mielestä ne tuntuu päällä väärältä. Tää postaus syntyi juurikin noitten kuvien innoittamana, pelkkänä ajatuksenvirtana ja ajattelin, että olis ehkä hauska höpöttää välillä sellaista pinnallista hömppää tänne. Ehkäpä siis oli hyvä, että nää kuvat epäonnistui alusvaatteiden osalta, jotta sain vähän erilaisemman tekstin tänne kirjoitettua. 

10 kommenttia:

  1. Täällä toinen alusvaatenatsi ilmoittautuu! ;D Mun mielestä kaikkein jäätävin ja mauttomin moka on mustat ohuet legginssit, joista näkyy kaikki läpi. Siis aivan kaikki. Tätä näkee valitettavan usein.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana saada toinen natsi tähän kerhoon, sillä kovin monta sellaista tyyppiä en tiedä, jota alusvaatteet häiritsisi näin paljoa :-D Joo, toi on kyllä kanssa aika paha, mutta onneksi vähäisempää kuin ylläolevat esimerkit!

      PS: Ihmettelen, ettei yksikään isorintainen oo tajunnut tän postauksen pointtia tahallaan väärin sanomalla, ettei heillä oo mahdollisuutta käyttää samanlaisia tukia/suojia kuin muilla! Olin aika varma, että sellaisiakin kommentteja tulisi :-D

      Poista
  2. Niin samaa mieltä varsinkin noihin alushousurajoihin viitaten. Itselleni on kuitenkin sen verran liian suuret rinnat siunaantunut (edellinen kommentoija Noora: Tässä se tulee :D), etten mielelläni olkaimettomia rintaliivejä käytä koko päivää, sillä ne valuu ja tuntuu kaikin puolin epämiellyttävältä. (Luonnollisestikaan kanafileet, nännitarrat ja bandeaut eiboo vaihtoehto) En kuitenkaan halua rajoittaa pukeutumistani sen takia että rintaliivivalikoima on rajallinen, joten en aina jaksa kriiseillä olkaimien näkymisestä. Esimerkiksi tuohon asuun olisin yhdistänyt jotkut näyttävät mustat pitsirintsikat, koska mitä en voi peittää, mielummin korostan :)

    Toki olkaimeton paita on olkaimeton ja siitä en lähde napisemaan. Kaikista hirveimpiä traumoja on aiheuttanut tuubitoppi+normaalit rintsikat -yhdistelmä tai ne läpinäkyvät silikoniolkaimet.

    Ja aivan ihana tuo hame!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ymmärrän kyllä sunkaltaisten ongelman ja silloin on vähän sovellettava: muuttaako asua sen vuoksi, ettei tietyt rintsikat sopisi siihen vai ostaako ainoastaan sellaisia vaatteita, joihin on sopivat alusvaatteet kotona. Oon kyllä samaa mieltä kuin sä, että jos ei pysty käyttämään asuun ihan täysin sopivia, niin sitten jotkut tosi näyttävätkin voi toimia hyvin :-) Jos en olisi laittanut näitä olkaimettomia, oisin ehdottomasti laittanut just tollaiset mustat pitsiset braletit, vaikka ne riitelikin vähän tän pallokuvion kanssa. Pääasia musta on, ettei pilaa vaatteen suunnittelua, kuten laittamalla selästä avonaiseen paitaan tai tuubitoppiin olkaimellisia rintsikoita ja kunnioittaa off shoulder- paitoja sellaisina kuin ne on. Mun ymmärryksen yli menee kokonaan se, että mitä järkeä on ostaa tällainen avonainen kaunis paita, jos ei anna niiden linjausten olla pääpointtina (vaan pääpointiksi laittaa epäsopivat alusvaatteet, jotka vie huomion). Toki ymmärrän senkin, ettei kaikki halua käyttää stringejä, mutta on hurjan epäimartelevaa valita kireä hame sellaisten mummopikkareitten kanssa, jotka näkyy pelkkinä jättimäisinä paksuina rajoina, kun saumattomiakin vaihtoehtoja olisi olemassa.

      Joo, tekis mieli kiskoa hiukset päästä, kun joku pukeutuu tuubitoppiin normaalien rintsikoiden kanssa, miksi kukaan tekee sellaista?! :-D Lisäksi silikoniolkaimetkin on aivan kamalat, mutta onnekseni en oo nähnyt niitä enää vuosikausiin kellään oikeesti käytössä.

      Poista
  3. Amen! Ilmoittaudun alusvaatenatsiksi :D Munkin mielestä näyttää kamalalta, jos olkaimet vilkkuu, tai pahimmillaan koko takaosa selästä avoimen paidan kanssa. Myös väärän väriset rintsikat tai pitsit/kuviot, jotka näkyvät läpi ovat järkky yhdistelmä. Samaan kommenttiin pakko lisätä myös se, että mua ahdistaa kun näkee ihmisiä, joilla on aivan väärän kokoiset liivit tai jotkut kauhtuneet löysät vanhat, miksi ei voi käydä oikeissa alusvaateliikkeissä ostamassa kunnollisia rintsikoita ja siten saada myös vaatteet istumaan paremmin? Huh, kuulostampa vihaiselta :D Ihanaa kuitenkin, että joku muukin kiinnittää huomiota tällaisiin asioihin. :)

    http://justsayinghianne.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis voin kyllä samaistua täysin! Periaatteessahan jokainen ihminen saa käyttää just sellaisia asuja ja alusvaatteita, joita haluaa, mutta hyvältä se ei todellakaan aina näytä :-D Ihana saada vertaistukea, sillä tää asia on yksi sellaisista pinnallisista asioista, joita mietin usein. Mietin vakavissani, että voinko mä edes julkaista tätä postausta, sillä tässä oli hyvin vahva mielipiteenilmaisu ja joku saattaisi miettiä, että mikä oikeus mulla on arvostella muiden vaatevalintoja. Mutta päätin kuitenkin julkaista tän, sillä tää on ehkä "hyväksytympi aihe" ilmaista mielipiteensä, sillä en tiedä voiko yksikään kuitenkaan olla täysin eri mieltä tästä? Ja pitää sitä hyvännäköisenä, että alusvaatteet ei sovi asuun?

      Poista
  4. Mun mielestä tää ei oo ihan niin mustavalkonen juttu, tai että kaikki alusvaatteiden näkyminen ei häiritse mut joku taas hyvinkin paljon. Avonaisessa paidassa mua häiritsee paljon se, jos kaula-aukko on vedetty niin alas että rintsikan kupin reuna tursuilee paidasta ulos - se on mun mielestä mauttoman näköstä. Rintsikoiden olkaimien näkyminen mua ei häiritse taas yhtään noin paljon, en ees pahemmin miellä olkaimen näkymistä alusvaatteiden näkymiseksi kun se on niin pieni ja viaton osa rintsikkaa. :D Jos mulla on paidassa ohuehkot olkaimet, niin 90% kerroista en välitä yhtään, näkyykö mulla niiden olkaimien lisäksi myös rintsikan olkaimet. Ei vaan oo niin iso juttu. Lisäksi mun on vaikea löytää ympärysmitaltaan tarpeeks napakoita olkaimettomia rintsikoita, ja vähänkin liian iso ympärysmitta saa olon tuntumaan niin epämukavalta, että valitsen olkaimien käytön senkin uhalla, että joku alusvaatenatsi järkyttyy, haha. :D Mut makuja ja mielipiteitä on monia!

    Itse en olisi tollasella rintsikka+paita-yhdistelmällä liikkunut, mun olo olisi superepämukava jos kaikki näkis mun rintsikat noin selvästi paidan läpi. Oisin käyttäny alla todnäk tällasta toppia https://www.instagram.com/p/BHfDbHLAZoh/ (en löytäny kuvaa topista enää kaupan sivuilta nii piti linkata oma instakuva haha), uskon että se olis sopinut ton paidan alle varsin näppärästi viemättä kuitenkaan kuosin ideaa pois. Tota yleensä käytän kunnolla läpinäkyvien paitojen alla. Mut se jäi vähän epäselväksi, et olitko tolla yhdistelmällä muualla liikenteessä kuin vaan kameran edessä?

    Kauheen pitkä kommentti mulla, mut ajatusta herättävä ja mielenkiintonen postaus! :)

    https://laura-linnea.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta, mielipiteitä löytyy asiaa kohtaan tosi monia :-) Joitain häiritsee tosi paljon nää jutut ja toisia ei vois ollenkaan kiinnostaa, eikä oo edes tullut ajatelleeksi muuta kuin mukavuustekijöitä. En ollut missään toi asu päällä, sillä otettiin nää kuvat vaan nopeasti ennenkuin lähdettiin syömään ravintolaan. Vaikka multa löytyy kaikennäköisiä apuvälineitä rintojen peittämiseen, ei tähän paitaan yksinkertaisesti sopinut mikään niistä! Pitää siis ostaa vielä yhdet nännisuojat, jotka olis erimalliset aiempien kanssa, niin ei tarttis käyttää rintsikoita ollenkaan tän kanssa :-D Mulla on yhet sellaiset kangasmaiset ja yhet silikoniset, jotka liimataan tissien päälle, mutta kummatkaan niistä ei näyttänyt tän (hankalan) paidan kanssa hyvältä, heh.

      Poista
    2. Minäkin olen tässä vähän harmaalla alueella. Just jos rintaliivin kupin reuna näkyy tosta edestä, kainalosta tai jos on selästä avonainen paita ja siellä keskellä menee rintaliivit ni voi luoja... :D Mutta sit sen olkaimen kanssa riippuu ihan asusta ja väristä. Itellä ollu juuri baarissa ohutolkainen toppi, jonka alla ihan tavalliset mustat rintsikat. Sitä ei juurikaan erottanut, mutta asia oli ollut aivan eri jos paita ja olkain eivät olisi olleet samaa väriä.

      En sietäisi kuitenkaan laittaa painijaselkätoppia tai leveäolkaista toppia niin että rintsikat näkyisivät. Kaikkein pahin, missä tavallisista rintsikoista olkaimet voisi näkyisivät olisi luultavasti joku tämän tyyppinen mekko/paita http://www.hm.com/fi/product/65752?article=65752-B . Näitäkin olen nähnyt niin että olkaimet näkyy. Niin kuin sanoit, pilaa koko homman. Jos olkapäät on tarkotettu vaatteessa jättää paljaiksi, pitäisi ne suosiolla jättää paljaiksi.

      Aina ei tarvitse mennä muodin mukana 100%. Jos itselle jonkin tyyppinen paita ei sovi/ei pysty piilottamaan alusvaaterajoja/alusvaatteita. Suurin osa viimeisemmistä villityksistä on ohimeneviä ja kuitenkin pian jo ohi, yleensä vielä ennen kuin edes huomaakaan. Jokaisella on kuitenkin oikeus pukeutua juuri niin kuin haluaa, kunhan itsellä on hyvä olo. Toki joillekin on joskus tehnyt mieli muistuttaa hyvän maun rajoista :D

      Poista
    3. Oon ihan samaa mieltä sun kanssa tästä asiasta. Toi on tosiaan ihan kamalannäköstä, kun selästä/niskasta/olkapäistä/kaulasta avonaiseksi tarkoitettuun paitaan yhdistetään rintsikat, sillä sen avulla pilataan koko yläosan juju :-D Sanoit tän kyllä niin osuvasti, ettei mulla oo oikeestaan mitään lisättävää tähän, kiitos kun kommentoit!

      Poista

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)