maanantai 12. kesäkuuta 2017

RINTALIIVITTÖMYYDESTÄ

IMG_2518
IMG_2567
IMG_2519
IMG_2535
IMG_2512
IMG_2528
IMG_2536
IMG_2522
IMG_2568
Arvatkaa, mikä on mun koko blogihistorian suosituin postaus? Se on tämä, jossa kerroin alusvaatenatseudestani ja siitä, miten alusvaatteet pilaa monet asut, kuten myös omani siinä postauksessa. Mä ostin tän ihanan paidan ja kotona peilaillessani tajusin, ettei kanafileet pysy yllä haluamallani tavalla näin löysän paidan kanssa. Pohdin pari sekuntia, että onko ihan liian kreisiä liihotella menemään ilman rihmankiertämää, sillä olin kaikenlisäksi menossa tapaamaan ihan uutta blogituttavuutta. Samaan aikaan mä pohdiskelin, että miksei olisi? Mun pointti oli siinä, että koen olevani niin sujut itteni kanssa, joten mulle oli täysin okei keikkaroida ton näköisenä ympäriinsä. Mutta tiedän, ettei se oo meiän yhteiskunnassa kovin hyväksyttävää. Tällä hetkellä kovasti hoetaan sitä, että rintoja pitäisi pitää neutraalina asiana, eikä siihen tulisi liittää mitään seksuaalista. Kyllä mä silti miellän ne nimenomaan seksuaalisiksi ja rehellisesti sanottuna, ne on ihan älyttömän seksuaaliset. 

Päädyin kuitenkin lähtemään tän näköisenä kaupungille, sillä ajattelin, että eihän tää edes näytä niin huonolta tai mauttomalta kuin se voisi näyttää. Rupesin kuitenkin pohtimaan, että meiän yhteiskunnassa rintaliivittömyys tuntuu olevan vain pienirintaisten "etuoikeus". Se oli ehkä juurikin se syy, miksi mä lopulta lähdin tässä asussa ulos ovesta, enkä kokenut näyttäväni mauttomalta. Jollain surullisella tavalla tiedostin, että yhteiskunnassa pidetään hyväksyttävämpänä liihotella ilman rintsikoita pienirintaisena kuin isorintaisena. Jos isompivarustuksinen nainen kulkisi kaduilla tissit pomppien, niin monien ensimmäinen ajatus olisi, että miksei hän voinut peittää itseään enempää. Pienirintaisten rintsikattomuus mielletään taas siroksi, tilanteeseen sopivammaksi ja hyväksi vaihtoehtoksi esimerkiksi silloinkin, kun alusvaatteet pilaisi asun. Monesti mäkin saatan todeta jollekulle, joka pähkäilee avonaisesta selkämyksestä ja rintsikoiden yhdistämisestä, että jätä ne kokonaan pois. Tuntuu kuitenkin vähän väärältä, että toinen vartalonmuoto koetaan tässä asiassa yleisesti hyväksytympänä. Onko tässä ehkä joku sellainen ajatus, että mitä enemmän sitä rintaa löytyy, sen seksuaalisempana sitä pidetään ilman rihmankiertämää, juurikin paljaana. 

Mietin pitkään tätä kirjoittaessani, että mikä oli se boosti tän asun pukemiseen? Se, että mulla on hyvä itsetunto ja äärimmäisen positiivinen kehonkuva itestäni, jolloin koin itteni just hyväksi tällaisenä. Vai se, että koin pienirintaisena tän hyväksytymmäksi vaihtoehdoksi kuin isomman rintavarustuksen kanssa. Vaiko kenties se, ettei mua yksinkertaisesti kiinnostanut, mitä mieltä joku on näinkin neutraalista asiasta, jota ei kuitenkaan pidetä ulkopuolella neutraalina?


Mitä mieltä te ootte? Ootteko samoilla linjoilla mun kanssa vai millaisia mielipiteitä postaus herätti? 

12 kommenttia:

  1. Rakastan olla ilman rintaliivejä! Julkisesti kuitenkin vain tiettyjen vaatteitten kanssa. Itse ehkä miellän enemmän nännit ja niiden nöpöttämisen seksuaaliseksi, siksi esimerkiksi normi valkoisen t-paidan kanssa pitäisin outona kulkea ilman rintsikoita. Asiasta kuitenkin pitäisi puhua enemmän ja avoimemmin:) p.s superkiva asu! Mistä toi hame on?

    heliha.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, niin mäkin! Sama juttu mullakin, joten oli kiva kuulla sunkin mielipidettä asiaan :-) Hame on Missguidedilta tilattu.

      Poista
  2. Oon samoilla linjoilla, että itselläni ei ole ongelmaa jättää rintsikoita kaappiin, mutta muita se voisi häiritä. Sitten taas mietin, että mitä väliä tuntemattomien mielipiteillä minulle on? Työpukeutuminen voi asemasta riippuen toki olla eri asia.
    Itse kuitenkin kuulun siihen leiriin, jonka mielestä rintoja tulisi pitää neutraalina. Mun mielestä jokaisen tulisi saada jättää rintsikat kotiin, oli rinnat isot tai pienet, ilman että tätä henkilöä seksualisoidaan päätöksen tähden. On tärkeää, että asiasta puhutaan avoimesti, joten tosi kiva että kirjoitit tästä!

    http://saraoonav.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, mä koen kanssa niin, ettei töissä ois soveliasta pukeutua näin :-) Kiitos kivasta palautteesta, sitä oli ilo lukea!

      Poista
  3. enemmän näissä kiinnittää huomiota sun perseeseen - onko näitä kuvia muokattu kun se on ton muotonen? aika jäätävä eikä nyt hyvällä tavalla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei oo muokattuja, mulla vaan on luonnostaan iso peppu :-D

      Poista
  4. Oon samaa mieltä kyllä sun kanssa, ite en vois silti koskaan lähteä ilman rintsikoita mihinkään, en oikeastaan ole kotonakaan juuri koskaan ilman rintsikoita, koska se tuntuu epämukavalta. Mun mielestä on joskus myös tosi ruman näköstä jos henkilö, jolla on tosi isot rinnat, kulkee ilman rintsikoita, mut se on vaan mun mielipide :) Musta on epäreilua et pienirintaiset voi tosiaan olla ilman rintsikoita, mut eipä sille mitään mahda :) Kiva kun joku oikeesti kirjottaa tällasesta aiheesta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Musta tuntuu, että ihmiset jakautuu kahteen porukkaan yleisellä tasolla rintsikoiden kanssa: toiset kokee ne epämukaviksi ja toiset taas kokee epämukavana sen, ettei niitä oo :-D Oli kiva kuulla sun mielipidettä asiaan, joten suuri kiitos, että kommentoit!

      Poista
  5. Ihanan suoraa puhetta! Mä en varmaan olisi edes kiinnittänyt rintsikattomuuteen huomiota, jossei otsikko ja postaus sitä käsittelisi. Kokonaisuudessaan tosi upea asu, ja mun silmät osui eniten tohon seinään, oot löytänyt ihan loistavan kuvausspotin😍

    Elli

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana Elli! Tota mä just tarkoitin sillä, ettei pienirintaisista välttämättä edes huomaa rintaliivien puutetta, haha.. Kiva kuitenkin kuulla, että tykkäsit kuvista ja asusta :-)

      Poista
  6. JES, tällaista sisältöä blogimaailma kaipaa! Mun mielestä on NIIN väärin, että naisten rinnat seksualisoidaan, kun taas miehet saavat kulkea ilman rihman kiertämää. Miehet eivät saa sakkoja paidattomuudesta tai koe niin paljoa seksuaalista häirintää kuin moni nainen kokisi, jos tekisi samoin. Ja toki myös se toisinaan ärsyttää, että eri naisten kohdalla julkiseen "nänninvilauttamiseen" reagoidaan eri tavoin.

    Oma kuppikokoni on D-E. Itsetuntoni, vaikka olenkin runsaampi nainen, antaisi periksi samankaltaisen asun kuin sulla on ylläsi, mutta valitettavasti rintaliivittömyys on mun tapauksessani epämukavaa, jos ei jopa kivuliasta. Onneksi yleisen paheksunnan aiheuttamiseen on muitakin tapoja :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan mahtava kommentti, kiitos siitä! :-D Oon niin samaa mieltä sun kanssa, etten edes keksi tähän mitään lisätävää.

      Poista

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)