maanantai 5. kesäkuuta 2017

VIIME SYKSYNÄ RUSTATUISTA OPISKELUTAVOITTEISTA

Kirjotin syksyllä postauksen siitä, mitä tavoitteita mulla on ensimmäiselle opiskeluvuodelleni. Luulin, ettei mun elämä olisi hirveästi muuttunut, mutta kuinka väärässä olinkaan. On tosi mielenkiintoista nähdä, miten oon ajatellut, sillä monet kohdat yllätti. Katotaanpas, toteutuiko mun ensimmäisen opiskeluvuoden tavoitteet! :-D 

29506906443_e1ac83f6f9_b
28955314455_f820839268_b
29506885733_35de6d8845_b
♥ Toivon, että oon armollinen itteni kanssa, kun käyn kahta tutkintoa samaan aikaan. Molemmista kouluista pitää olla poissa välillä toisen takia, enkä luonnollisesti pääse jokaiselle tunnille. Vähän jännittää etukäteen, että paljonkohan niissä on läsnäolopakkoa, jotten lentäisi kursseilta ulos. Toivottavasti opettajat ymmärtäisi! 

// Tässä onnistuin, sillä mä todellakin olin vähän liiankin armollinen ja opiskelin vain silloin, kun huvitti! Tää on vähän kostautunut, sillä multa puuttuu edelleen ne 5 op ja yksi toisen koulun tehtävä palauttamatta. Toisaalta oon pitänyt vaan muutaman sellaisen päivän, etten oo opiskellut. Työtahti oli vaan sen verran kova opiskelujen ohella, että se vaikutti opiskelunopeuteen.

Koulujen lisäksi aion ettiä töitä opiskeluiden ohelle. En kyllä tiedä, että saanko sovitettua näitä kaikkia kolmea vai meneeköhän se ihan mahdottomaksi. Jos saan sovitettua, niin haluaisin olla koulun ohella töissä 10-15 tuntia viikossa. Mulla on kova halu päästä etenemään työelämässä ja haluaisinkin koittaa tänä syksynä jotain ihan erilaista! Toivon, että lokakuussa olisi avoinna kaupan alan töitä ja pääsisin kokeilemaan erilaista työympäristöä. Se jää kuitenkin nähtäväksi, että minkälaisia töitä silloin on tarjolla.

// Haha voi juku, olisinkin ollut noin rennolla otteella työelämässä, mun elämähän olis ollut yhtä juhlaa silloin :-D Todellisuudessa oon ollut kahen koulun ohella 37,5h/viikossa töissä... Välillä on tullut kirottua, että miksi on pakko tehdä kokoaikaisia työtunteja, mutten mä osaa sanoa "ei" rahalle. Toisaalta koen oloni tyhmäksi, että oon raatanut ihan hulluna, kun kahdessa koulussakin ois ollut tarpeeksi. Mutta onnistuin kyllä siinä, että vaihdoin alaa just kaupan alalle, jossa en oo aiemmin työskennellyt. Siitä lisää tässä alanvaihtopostauksessa.

♥ En oo koskaan ollut hyvä koulussa, mutta nyt oon päättänyt, että panostan molempiin kouluihin tosi paljon. Teen oikeesti läksyt päivittäin, luen tentteihin niin hyvin kuin pystyn ja muutenkin tsemppaan. Oon ostanut uusia ihania vihkoja, kyniä ja muita koulujuttuja - ja olo on ihankuin eskarilaisella, haha. 

// Onnistuin, toisen koulun kanssa vielä paremmin kuin toisen. Yhteisöpedagogin opinnot on mennyt ihan superhyvin ja mun keskiarvo siellä taitaa olla 4,7 (vitonen on paras). Toinen koulu ei taas napannut ihan niin paljon, mutta tein siellä kyllä aina parhaani ja täysillä. Sen kanssa oon kyllä kokenut kaikki maholliset vaikeudet ja odotan vaan, että se olisi ohi.

♥ Tutustua uusiin, mahtaviin ihmisiin. Haluaisin saada uusia tuttavia, joiden kanssa olisi kiva viettää vapaa-ajallakin aikaa! Toivottavasti tää syksy antaisi siihen mahdollisuuden. Koulujen kautta tätä mahdollisuutta ei valitettavasti tuu, sillä molemmat suoritetaan kotona, mut ehkäpä uudesta työpaikasta löytyisi samanhenkisiä tyyppejä.

// Tutustuin itseasiassa mun koulun kautta kolmeen ihanaan tyttöön, joiden kanssa vietetään tosi paljon vapaa-ajallakin aikaa! He on mulle mielettömän tärkeitä jo nyt, joten oon tosi kiitollisia heiän kanssa vietetystä ajasta. Joten tästä olin positiivisesti yllättynyt, että sain koulun kautta uusia ystäviä, sillä aluksi luulin olevani ainut nuori koko luokalla.

♥ Saada pidettyä postaustahti entisellään. Oon pitkään pyrkinyt saamaan vähintään 20 postausta kuukaudesta ja ainakin toistaiseksi se on onnistunut hyvin. Toinen blogitavoite olisikin se, että haluisin saada kolmensadan lukijan rajan rikki ennen vuoden vaihtumista. Viisikymmentä uutta kasvoa puuttuu vielä tavotteesta. 

// Postaustahti ei oo pysynyt ihan tavoitteessa, vaan se on ollut 12-17 kuukausittain. Joka kuukausi oon kyllä pyrkinyt korkeampaan ja harmittaa, kun se ei oo ollut mahdollista. Tässä haluaisin kyllä ehdottomasti parantaa, mutta kolmensadan lukijan raja tosiaan on mennyt rikki. Se meni itseasiassa hetki sitten, joten ihan ei kerinnyt mennä vuodenvaihteessa.

♥ Ostaa kasapäin uusia, värikkäitä neuleita. Haluun satsata laatuun ja ostaa kestäviä, mut ajattomia neuleita, jotka päällä ei palele pakkasillakaan. COS:lla oli muutama kriteerit täyttävä, mut olisin kaivannut enemmän värivaihtoehtoja. Lisäksi oon jo vuoden verran haaveillut sellaisista mokkanahkaisista kengistä, jotka yltää nilkoista puoleenväliin reiteen. Ehkä rahatilanteen salliessa voisin kotiuttaa sellaiset!

// Nää jäi kokonaan ostamatta, sillä en yksinkertaisesti löytänyt mieluisia. Ehkä tänä vuonna, heh!

♥ Haluaisin myös saada syksyn näkymään jollain tavalla kodin sisustuksessa ja kokeilla tehdä jonkinnäkösiä DIY-juttuja tänne. Meiän eteisessä on naulakkona metsästä löydetty oksa ja jotain sen tyylistä oon nytkin lähdössä hakemaan. Tykkään paljon vanhasta puusta sisustuksessa ja se sopii hyvin niin syksyyn kuin muihinkin vuodenaikoihin.

// Tääkin jäi onnistumatta, sillä meiän koti tuntuu jo niin valmiilta, vaikka täällä olisikin paljon tyhjiä koloja sisustustavaroille. Mun sisustusinspis on ollut jo jonkin aikaa kadoksissa, eikä vuodenajat oo näkynyt meillä kotona mitenkään erityisemmin. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)