torstai 27. heinäkuuta 2017

PLUSSAT JA MIINUKSET NETTIKAUPOISTA

Mä oon toisinaan ihan sairaalloinen nettishoppailija ja ajattelinkin jakaa omia kokemuksiani siitä, mitä kauppoja kannattaa suosia ja mitkä voi jättää välistä. Mä suosin  paikkoja, joissa tilaaminen ja palautukset on ilmaisia, sillä se on  ehdottomasti avain hutiostosten välttämiseen. Ja se on asia, jota mä yritän välttää parhaani mukaan. 

IMG_4325
Boohoosta mä kuulin vasta puoli vuotta sit ensimmäisen kerran. Menin heiän nettisivuilleen ja suu loksahti auki niistä puoli-ilmaisista hinnoista. Klikkasin ison tilauksen kotiin, vaikka heillä ei käytännössä ollut palautusoikeutta, ellei maksanut itse posteja ulkomaille. Ja postissa töissä olevani tiedän, että ne ulkomaanpakettien hinnat on noin viidestäkympistä ylöspäin, että palauttaminen olis ihan turhaa postikulujen takia! Ajattelin kuitenkin, että heiän vaatteensa on niin halpoja, että voin myydä ne eteenpäin, jos ne ei ookaan hyviä. Pettymys oli ihan mieletön, kun kymmenestä vaatteesta yksikään ei ollut kuvanmukainen, kokomittojen veroinen tai hyvälaatuinen. Neulemekot oli jo täysin nyppyisiä rytkyjä, kun ne saapui, eikä tuotteiden kuvat vastanneet ollenkaan vaatteita. En oo koskaan saanut noin huonoja tuotteita mistään muualta kuin täältä! :-D

Nellystä mä oon tilannut vaatteita jo vuosikaudet, se on musta yksi toimivimmista nettikaupoista. Palautukset on käytännössä ilmaisia (kun vähän kikkailee) ja toimitukset on myös ilmaisia, kun tilaa sillä minimisummalla. Vaatteet on tullut mulle aina kahden kokonaisen arkipäivän päästä ja palautusrahat noin puolessatoista viikossa, eli supernopeesti. Tää oli jossain vaiheessa mun luottokauppa ja lähes ainut nettikauppa, josta tilasin, mutta tällä hetkellä en oo tilannut täältä kuitenkaan moniin kuukausiin.

Asos on jakanut mussa kahdenlaisia mielipiteitä: aluksi en yhtään tykännyt siitä sivusta, mutta nyt se on mun kaikkien nettikauppojen ykkönen! Tilaan täältä parhaimmillaan monta kertaa viikossa paketteja kotiin ja nimenomaan kotiin, sillä heillä on ilmainen kotiinkuljetus. En todellakaan tiedä muita nettivaatekauppoja, joissa paketit oikeesti tuotaisiin veloituksetta kotiin. Asoksen paketit voi myös palauttaa ilmaiseksi. Oon tykännyt tästä kuitenkin eniten siksi, että valikoima on laajin ja mieluisin, jonka tiedän. Täältä saa lisäksi tilattuja monia vaatemerkkejä edullisemmin kuin vaatemerkkien omilta sivuilta postikuluineen. Asokselta löytyy mitä tahansa, ja mä tykkään selata sivustoa niin, että klikkaan tietyt kriteerit päälle. Yksi kriteereistä, joita mä käytän, on petite-vaatteet. Ne on suunniteltu lyhyille tytöille ja on superistuvia, sillä ne on suunniteltu just munkaltaiselle vartalolle! Eli jos täällä on muitakin hoikkia, alle 160cm- tyttöjä, niin käykää ehdottomasti kattomassa.

IMG_9959
Prettylittlething- sivuston löysin vasta hetki sitten, mutta tykästyin siihen sen verran paljon, että aion laittaa hetken päästä tilausta menemään. Oon tilannut Prettylittlethingin vaatteita aiemmin Asoksen kautta ja ne on olleet aika samaa hintaluokkaa Zaran kanssa. Täällä on tosi paljon just sen tyylisiä vaatteita, joista mä tykkään - ja erityiset suositukset ihan loistavalle mekko-osastolle! Täältä tilaaminen maksoi, eikä palautuksia voi tehdä ilmaiseksi. Tästä syystä käytän Asosta tän puljun vaatteiden tilaamiseen, vaikka se ei tietenkään oo yhtä laaja kuin oma nettikauppa. 

Missguided tarjoaa mun mielestä hyvin samanlaisia vaatteita kuin edellinenkin kauppa, ja hintatasokin on suurinpirtein samoissa. Täältä oon ostanut viisi hametta, jotka istuu niiiiin hyvin mun vartalolle. Oon tilannut täältä yhden yläosan ja se oli auttamattoman pieni, mutta maksullisten palautusten takia en palauttanut sitä. Yläosista kannattaakin ottaa 1-2 kokoa isompi kuin oma koko olisi. Jossain vaiheessa palautukset maksoi 4€ ja tilaaminen 5-10€, joten en tiedä onko nää tiedot vielä ennallaan.

Zalandon sivuilla käyn toisinaan, mutten kovin usein, sillä miellän sen tyylin enemmän aikuismaiseksi kuin omani. Kovin harvoin löydän sieltä mitään, mutta sanoisin sen sellaiseksi perushyväksi kaupaksi, joka kannattaa kuitenkin tsekata, jos ettii jotain tiettyä. Plussaa kuitenkin ilmaisista tilauksista ja palautuksista. 

Bubbleroom on mun inhokkini, sillä se sivusto on musta järjettömän huonosti suunniteltu. Sen käyttö tuntuu vaikealta, epäselkeältä ja valikoima huonolta. Joskus käyn kattomassa sieltä, mutta klikkaan rastia sekunnin päästä, kun haluun sivulta pois, haha... 

Sportamore on mun luottokauppa silloin, jos tarviin jotain treenivaatteita. Se on mun mielestä kaikkein toimivin tähän tarkoitukseen, enkä keksi siitä mitään negatiivista, sillä toimitukset ja palautukset ei maksa mitään. Usein siellä on hyviä tarjouksia, ja mun lempparimerkistä, eli Kari Traasta, löytyy paljon vaatteita. 

Sheinin sivuilta oon tilannut kahdesti ja koen sen hyvin petolliseksi paikaksi. Sivustolla kaikki näyttää superkivalta ja edulliselta. Kotiin tullessa vaatteet on ihan toisenlaisia kuin myyntikuvissa, mikä saa mut raivonpartaalle. Eipä olis kannattanut joskus laittaa tänne 300€ kokonaisuudessaan. Oon saanut täältä kuitenkin yhden ihanan paidan, joka oli yhtä ihana kuin kuvissakin, mutta kaikki ne muut oli vaatteet ei vastanneet yhtään myynti-ilmoitusta. Tilaukset ja palautukset on maksullisia. 

6 kommenttia:

  1. Hei tosi hyödyllinen tää postaus! En oo jostain syystä ikinä tilannut Nellyltä mitään vaikka sinne tosi usein eksynkin ihasteleen niitä kaikkia vaatteita. Ehkä nyt pääsen jopa tilaamiseen asti joku kerta, kun kirjotit siitä niin hyvään sävyyn. :) ja kauniita kuvia sulla. 💜

    💗 nooraemiliaaa.blogspot.fi

    VastaaPoista
  2. Hei tää oli kiva postaus! Löytyy uusia nettikauppoja joista en oo kuullutkaan! :) Onneks kerroit Boohoosta, mä oon katsellut sitä sivua vähän sillä mielellä että oisin tehnyt tilauksen! Nyt kyllä osaan välttää! :)

    https://taruanuelina.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Loistavaa, se oli mun tarkoituskin! :-D

      Poista
  3. Ite oon epäonnistunut joka ikisessä nettiostoksessani! Jeansilta tuli paita, jonka printti oli vinossa, Zalandolta "valkoiset" kengät, jotka olikin siniset, Intersportista täysin erinäköiset kengät kuin kuvissa.. suosin siis vain kivijalkakauppoja tästä edes :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, nettiostoksista 90% on kyllä täysin floppeja, mutta silti sieltä vaan tilailee kerta toisensa jälkeen :-D Mun taktiikkana on aina tilata tyyliin 20 vaatetta kerralla, joista hyvällä tuurilla 1-2 on kivoja!

      Poista

Kommentoittehan asiallisesti, kiitos! :-)